FAQ

Home/FAQ
FAQ2020-03-01T11:31:24+00:00
Heb ik een verwijzing nodig?2020-03-01T11:29:28+00:00

NEE

U kunt al sinds 2006 zonder verwijzing naar de fysiotherapeut. Wij voeren dan eerst een zogenaamde screening uit om vast te stellen dat u met uw klachten bij ons aan het juiste adres bent. Dit kan betekenen dat we u adviseren om eerst contact op te nemen met uw huisarts en daar uw klachten bespreken (samen met verslagje van ons).

JA

Indien u aan huis behandeld moet worden, dan is daar een verwijzing voor nodig waarop vermeld staat dat een huisbezoek geïndiceerd is.

Ook voor in aanmerking te komen voor chronische fysiotherapie hebben we een verwijzing van huisarts of specialist nodig.

Waar moet een verwijzing aan voldoen?2020-03-01T11:29:15+00:00

Wanneer u een verwijzing heeft voor ons, is het van belang dat een aantal zaken daar duidelijk leesbaar vermeld staan.

  • uw persoonlijke gegevens.
  • uw klachten / diagnose door arts.
  • gewenste therapie / therapieplan.
  • gegevens verstrekker (plus handtekening en stempel).
  • datum van verwijzing.
Wat is chronische fysiotherapie?2020-11-05T22:22:46+00:00

In de volksmond is er sprake van chronisch indien klachten al langer bestaan. Wanneer wij van ‘indicatie chronische fysiotherapie’ spreken, bedoelen we dat uw klachten / aandoening voorkomt op de lijst chronische indicaties en u daarmee in aanmerking komt voor vergoeding van fysiotherapie vanuit de hoofdverzekering, omdat de klachten vaker een langere behandelduur vergen.

Door het klikken op bovenstaande link vindt u ook meer informatie over de (zorgverzekering) vergoeding van chronische fysiotherapie.

Waar vind ik de praktijken?2019-10-31T16:54:57+00:00

Wij hebben in Schin op Geul en Wijlre een praktijk waar u terecht kunt. De openingstijden zijn voor beide locaties gelijk.

Schin op Geul: Warande 45. Dit is gelegen bij het Medisch Centrum Schin op Geul, vanaf 1 januari 2020 Praktijk aan de Geul (huisartsen Oderwald, Knops en Seveke). U kunt ons tijdens openingstijden van huisartsenpraktijk via de voorzijde bereiken, maar anders ten alle tijden ook via de achterzijde. Hier komt u via de parkeerplaats (Ljublianaplein) door de poort (oude schoolplein).

Wijlre: Pastoor Pyrensisstraat 7. Naast het woonhuis kunt u de praktijk bereiken via de oprit.

Wat zijn de openingstijden?2019-10-31T17:11:51+00:00

U kunt in beide praktijken terecht voor behandeling. U kunt aangeven waar voor u het beste uitkomt.

Maandag t/m vrijdag : 8:00 – 18:00

Overige mogelijkheden in overleg.

Wat moet ik meenemen naar de eerste behandeling?2020-03-01T11:28:54+00:00

Wanneer u voor de eerste keer bij ons komt, vragen we u het volgende mee te nemen:

  • een geldig legitimatiebewijs (paspoort, ID-kaart, rijbewijs).
  • de verwijzing, indien u die heeft.
  • een handdoek om op te liggen.
  • een haarband indien u lange haren heeft (bij nek/schouderklachten).

Kijk ook uw verzekeringsgegevens na, zo komt u niet voor financiële verrassingen te staan.

Verder vragen we u rekening ermee te houden, dat u zich mogelijk gedeeltelijk moet uitkleden vanwege onderzoek. Ook aandacht voor persoonlijke hygiëne voordat u naar ons toekomt, waarderen we.

Hoeveel kost een fysiotherapie behandeling?2020-03-19T09:50:03+00:00

Wanneer u geen fysiotherapie (meer) vergoedt krijgt vanuit uit zorgverzekering, zult u de consulten bij ons zelf moeten betalen.

Klik op tarieven om te zien welke kosten hieraan verbonden zijn.

Waarom hebben jullie mijn persoonlijke gegevens nodig?2020-03-01T11:24:07+00:00

Wanneer u bij ons in behandeling komt, maken we een elektronisch behandeldossier aan. Met dit dossier houden we uw klachtenverloop bij, het is de basis van ons handelen. Tevens communiceren we via dit dossier met andere zorgverleners (indien nodig) en uw zorgverzekeraar (declareren behandeling).

Voor ons dossier zijn nodig:

  • Naam
  • Adres
  • Geboortedatum
  • Telefoonnummer
  • Emailadres
  • Identiteit nummer (rijbewijs, paspoort, ID-kaart)
Wat wordt er met mijn emailadres gedaan?2020-03-01T11:27:21+00:00

Een email adres wordt uiteraard tegenwoordig gebruikt als communicatiemiddel. Zodoende kunnen we u makkelijk informatie sturen aangaande uw klachten of video’s met oefeningen. Buiten deze praktische toepassing zijn we bij de meeste zorgverzekeraars verplicht u uit te nodigen om ons te beoordelen. Dit gebeurt via een email.

Go to Top